Świąteczne Pierniczki - dekoracją mieszkania

 

Pieczenie pierniczków to w moim domu nieodłączna część, przygotowań świątecznych. Uwielbiam pierniki, ponieważ mogą być piękną dekoracją mieszkania oraz smaczną przekąską. Dziś mam dla was szybki przepis na pyszne świąteczne pierniczki, myślę że każdy zdąży przygotować je przed świętami.


 

Składniki

 

250g mąki

50g masła

100g cukru

3 łyżki miodu

1 łyżeczka sody

1 jajo

1 łyżka kakao

opakowanie przyprawy do piernika

do ozdoby: lukier, barwniki spożywcze, kolorowe koraliki, ozdoby

 


Sposób przygotowania

Do miski wkładamy wszystkie składniki, miksujemy.

Ciasto wyjmujemy i dobrze wyrabiamy.

Wyrobione ciasto wkładamy na godzinę do lodówki.

Wciągamy, podsypujemy mąką i wałkujemy na grubość ok 0,5 cm.

Foremkami wykrawamy kształty, układamy na blasze wyłożonej papierem.

Pieczemy 10 min w 170 stopniach





Komentarze:

  1. mogę wiedzieć, ile z podanych składników wyjdzie pierniczków? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też już upiekłam pierniczki, teraz czekają i dojrzewają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis. Niestety nie wiem, czy zrobię, bo talentu do gotowania nie mam xD.

    loveanimalsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest bardzo prosty więc na pewno wyjdą :)

      Usuń
  4. Wyglądają wspaniale ;) Ja już połowę moich wypieków zjadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wyglądają Twoje pierniczki :) Ja niestety nie mam na to czasu więc na choinkę wieszam cukierki :)
    Bardzo ładne zdjęcia,pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezentują się świetnie na choince więc polecam :)

      Usuń
  6. Moje pierniczki już 2 tygodnie leżą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja pierwsza partia również była pieczona 2 tygodnie wcześniej :)

      Usuń
  7. Moje już upieczone , lecz te podziwiam, nie takie jak moje ... te są ... Przecudowne <3
    Teresa S.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszędzie pyszne pierniczki a ja niestety w tym roku nie upiekłam :(:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne pierniczki, świetnie wyglądają <3
    Sama w tym roku miałam zamiar upiec coś, ale niestety mi się nie udało ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie robiłam takich pierniczków.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym wszystko! Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne :) Ja w tym roku nie robiłam pierniczków :)

    OdpowiedzUsuń



SZABLON BY: PANNA VEJJS