Jak malować kreskę eyelinerem



Perfekcyjnie wymodelowany kształt oka to przed wszystkim perfekcyjna linia.  Aby ułatwić sobie wykonanie kreski eyelinerem przed aplikacją cienia możemy wyrysować linię za pomocą konturówki. Efekt wyrazistej linii możemy uzyskać również, stosując cienki pędzel, najlepiej gdy jest on wykonany z włosia sobola. Przy wykonywaniu kreski należy pamiętać by delikatnie naciągnąć powiekę, wtedy kreska będzie równa oraz bardziej precyzyjna. Istnieją różne sposoby malowania kreski jednym z nich jest rysowanie od połowy długości oka, unosząc ją do góry w miarę zbliżania się do kącika zewnętrznego. Kreska wykonana w ten sposób jest bardzo efektowna, wydłuża oko nadając mu koci kształt.



*Powieka górna


cień 
kreska wykonana cieniem jest bardzo miękka i naturalna, optycznie zagęszcza i akcentuje linię rzęs. Cień należy aplikować na powiekę za pomocą sprężystego pędzla z zaokrągloną końcówką. Włosie jednak nie może być zbyt sztywne, by nie podrażnić wrażliwej skóry powiek. Porównując do innych technik wykonywania kresek, cień daje efekt mniej wyrazisty, nie modeluje kształtu powieki a jedynie podkreśla linię rzęs. Aplikacja cienia przebiega wzdłuż linii rzęs, zawsze w kierunku kącika zewnętrznego rysujemy ją tylko i włącznie na zamkniętym oku.


Kredka
efektownie podkreśla kształt oka oraz zagęszcza linię rzęs, uzyskujemy bardziej naturalny efekt niż przy użyciu eyelinera. Konturówka jest najczęściej używanym kosmetykiem do robienia kresek, aby uzyskać jeszcze bardziej naturalny i subtelny efekt możemy oczyścić linie patyczkiem.
Pierwszym etapem makijażu oka jest zagęszczenie linii rzęs. Do tej czynności należy używać czarnej zaostrzonej kredki, za pomocą której wypełniamy przestrzenie między rzęsami, rysując gęste ukośne kreseczki bezpośrednio przy linii rzęs. Ten trik można stosować w makijażu naturalnym. Tworzenie kreski rozpocznij jak najbliżej wewnętrznego kącika, najlepiej w odległości 1/3 długości powieki. Wprowadź linię nad rzęsami w kierunku kącika zewnętrznego. Istnieje również możliwość przedłużenia kreski, dzięki temu możemy modelować kształt powieki.
Ważne jest to by kreska w partiach kącika wewnętrznego była najciemniejsza i stopniowo w miarę zbliżania się do kącika zewnętrznego była pogrubiona i unosiła się. Zakończenie powinno być w formie ostrego szpica ponieważ gdy zakończymy ją zbyt wcześnie spowoduje to że oko optycznie się zmniejszy.

Aby uzyskać efekt naturalny, powinnyśmy używać cienkiego, spiczastego pędzelka. Należy namoczyć go a następnie nałożyć na niego eyeliner w kamieniu i wykonać kreskę. Ta metoda gwarantuje bardziej naturalny efekt niż przy użyciu klasycznego eyeliner. Najwygodniejszą metodą jest aplikacja eyelinera w pisaku bądź pędzelku. 




*Powieka dolna 

Kreska wersja klasyczna

kreskę na dolnej powiece należy rozpocząć w tym samym miejscu w którym zakończona została kreska na powiece górnej. Linię prowadzimy od zewnętrznego kącika w kierunku do środka twarzy. Jeżeli chodzi o klasyczny wariant, linia powinna przebiegać tylko na 1/3 długości powieki. Połączenie na górnej i dolnej powiece wydłuża kontur oka oraz uatrakcyjnia kształt powieki. Jeżeli chcemy by makijaż wyglądał naturalnie możemy rozetrzeć kredkę.
W przypadku chłodnych typów urody do makijażu możemy użyć białej kredki lub w kolorze jasnego beżu.
Przy ciepłych tonach kolorystycznych, kreska namalowana jasną kredką na wewnętrznej stronie powieki, pokrywa zaczerwienienia oraz optycznie powiększa oko. Nadaje świeżości spojrzeniu. Aby makijaż był efektowniejszy kreska na dolnej powiece może przebiegać wzdłuż linii rzęs. 

Pierwszy etap makijażu rozpoczynamy od kącika wewnętrznego prowadząc linię przez 2/3 długości do  oka. Środkowym palcem cały czas delikatnie naciągamy powieki w zewnętrznym kąciku rozpoczynamy makijaż, od punktu zakończenia kreski na górnej powiece i prowadzimy linię pod rzęsami, na całej długości powieki. Ten rodzaj makijażu zamyka oko nadając egipski kształt. Kreski na górnej i dolnej powiece łącza się w zewnętrznym kąciku. przy takim makijażu kreska prezentuje się bardzo efektownie jednak powinna być wykonywania jedynie u osób posiadających duże oczy.

Komentarze:

  1. U mnie kreska eyelinerem nie zawsze wychodzi.. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wole wyjsc z domu bez eyelinera , bo jednak nie za abrdzo mi to wychodzi xx

    Zapraszam do mnie i pozdrawiam *3* klaudiaandmylife.blogspot.co.uk =^-^=

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy trochę poćwiczyć i będzie ok :)

      Usuń
  3. Mam duży problem z rysowaniem kreski. Zaczęłam od eye-linera, ale niedawno przerzuciłam się na kredkę. Muszę przyznać, że miałam ćwiczyć codziennie, ale brak mi chęci ;p

    Wpadnij na recenzję podróbek Beauty Blender:
    http://yes-to-the-beauty.blogspot.com/2015/03/podrobki-beauty-blender-czy-warto-kupic.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Eve Milenna - oooo cos dla mnie ja kreski Kocham! ! Oko wygląda dzięki nim cudnie ps. I szukam takiego Perfekt lainera tu wpadły mi w oko hmmm super! !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post Kochana , ja niestety nie używam ;*
    Buziaki;*

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bez eyelinera nie przeżyję, od kiedy tylko sięgam pamięcią zawsze rysuję sobie kreski :) zastanawiam się nad makijażem permanentnym :) dodaję do obserwowanych, buziak! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny jest Artliner z Lancome :-) Ostatnio jednak w ogóle nie sięgam po eyelinery, zamiast tego używam chętniej kredek :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam żelowy eyeliner i uczę się nim posługiwać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię w pędzelku :)

      Usuń



SZABLON BY: PANNA VEJJS