Oblubienice wojny Helen Bryan - recenzja


Gdy po raz pierwszy usłyszałam o tej książce wiedziałam że muszę ją przeczytać. Uwielbiam literaturę faktu dwudziestolecia między wojennego, jak również współczesne powieści dotyczące tego okresu. Dziś chciałabym Wam odrobinę opowiedzieć o tej książce. Początkowo miała być to recenzja. Zdecydowałam jednak iż zdradzę wam jedynie odrobinę, by zachęcić do przeczytania tej wspaniałej pozycji.

 

 Książka przede wszystkim opowiada o sile kobiecej przyjaźni. Pięć zupełnie różnych kobiet, które połączyło jedno, okrutna wojna. Bohaterki różnią się wszystkim, charakterem, środowiskiem z jakiego pochodzą, każda jest z innej strony świata. 

Los rzucił je do niewielkiej wioski w północno - wschodniej Anglii, gdzie ich losy się połączyły. Wojna sprawiła iż ich status społeczny przestał mieć znaczenie, istotne stało się jedynie to aby przeżyć. Kobiety bardzo aktywnie angażowały się w pomoc ludziom ewakuowanym z Londynu.

Ogromnie przeciwności losu oraz ciężka praca, bardzo szybko zbliżyły młode dziewczyniny, co zaowocowało w niezwykłą przyjaźń.

Pięćdziesiąt lat po wojnie kobiety spotykają się ponownie, wypominając ten okrutny czas.

 

Książkę polecam wszystkim, gdyż można w niej znaleźć ogrom wzruszeń oraz emocji. Autorka prostym językiem, pokazała nam wspaniały obraz przyjaźni w ciężkich czasach, bezwzględnej wojny...

Książka dostępna w księgarni helion.pl

 

Komentarze:

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem czy by mnie zainteresowała,niekoniecznie moje klimaty,ale kto wie jakby się potoczyło czytanie

    OdpowiedzUsuń
  3. dopisuję do listy do przeczytania. Muszę sprawdzić czy mają ją u mnie w bibliotece. Jesteś na "lubimy czytać"?

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytalam....a szukam wlasnie czegos ciekawego do poczytania;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam ksiazki fajnie wiedziec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń



SZABLON BY: PANNA VEJJS