Baza pod podkład dostosowana do rodzaju cery - którą wybrać


Guerlain Météorites baza pod podkład

 

Baza pod makijaż jest produktem który pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Dawniej proponowane było stosowanie kremu matującego bądź nawilżającego który nie zawsze dawał pożądany efekt.  

Jeżeli o mnie chodzi baza jest podstawą mojego codziennego makijażu, natomiast wiem iż są osoby które jej nie stosują. W związku z tym chciałam Wam przybliżyć zalety tego produktu oraz kilka rad co do stosowania oraz doboru odpowiedniej bazy.

 

 

Baza to kosmetyk który przygotowuje do profesjonalnego makijażu. Współczesna baza to kosmetyk bardzo lekki, bez tłuszczowej formuły, kosmetyk powinien tworzyć delikatny film ochronny oraz wyrównywać poziom natłuszczenia, nawilżenia. Dobra baza powinna zapobiegać rozpływaniu się podkładu. Zadaniem bazy jest długotrwałe utrzymanie makijażu, w zależności od jej rodzaju i składu może mieć dodatkowe właściwości. 

Bazy pod podkład dzielimy na 3 rodzaje:

1. Baza matująca

podstawowym składnikiem takiej bazy jest krzemionka której działanie polega na rozbiciu tłustego filmu na powierzchni skóry, dzięki czemu staje się idealnie matowa. Kosmetyk hamuje nadmierne wydzielanie sebum, co powoduje iż makijaż nie rozpływa się tak szybko pod wpływem wysiłku czy wysokiej temperatury.

Baza może być również dobrym rozwiązaniem dla osób które nie lubią stosować podkładów. Stworzy efekt gładkiej zmatowionej cery.

2. Baza wygładzająco - liftingująca

 

Najczęściej w składzie bazy znajdują się polimery oraz proteiny, kosmetyk wzbogacony jest również w składniki pielęgnujące oraz głęboko nawilżające. Dodatkowo w składzie możemy znaleźć syntetyczne cząsteczki pryzmatyczne, których zdaniem jest odbijanie światła co daje wrażenie wygładzenia skóry. Baza liftingująca daje natychmiastowe efekty w postaci wygładzenia oraz wyrównania powierzchni skóry z wszelkich drobnych zmarszczek oraz niedoskonałości.   Produkt po nałożeniu zastyga w postaci cienkiej błonki która napina skórę. Ten rodzaj bazy daje lepszy efekt kiedy stosujemy ją bez wcześniejszego nałożenia kremu.

3. Baza rozświetlająca

Charakterystyczną cechą tego typu produktów jest półpłynna konsystęcja. Baza zawiera rozświetlające pigmenty pryzmatyczne oraz cząsteczki krzemionki. Kosmetyk może zawierać pigmenty zieleni różu i żółci. Produkt po nałożeniu nie daje wyrazistych perłowych efektów, staje się raczej nie widoczna. Zadaniem bazy jest odświeżanie oraz korygowanie odcienia skóry. Po zastosowani nasza cera powinna wyglądać na zdrową i promienną. Baza rozświetlająca to efekt wypoczętej skóry.

Aplikacja bazy

Aby makijaż prezentowała się idealnie, bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie naszej skóry do tej czynności. Po odpowiednim oczyszczeniu twarzy, używamy toniku bądź wody micelarnej, należy również pamiętać o nałożeniu odpowiedniego kremu, oczywiście przeznaczonego no naszego rodzaju cery. Po tych czynnościach odczekujemy minimum pół godziny w tym czasie krem dobrze się wchłonie. Po wchłonięciu się kremu, rozprowadzamy równomiernie cienką warstwą bazę na twarz.  

 

 

 Aby baza spełniała dobrze swoją funkcję należy pamiętać by dobrać odpowiedni produkt dostosowany do rodzaju naszej cery. Niestety nie wszyscy pamiętają o tej zasadzie a to staje się przyczyna tego iż produkt nie spełnia odpowiednio swojej funkcji. Bardzo często spotykam się z opiniami typu "dla mnie baza jest zbędna, gdyż nie daje żadnych efektów" w większość przypadków okazuje się że kosmetyk jest źle dobrany w związku z tym jak ma dobrze spełniać swoją funkcje. Należy czytać opis produktu i dobierać go na podobnej zasadzie jak produkty do codziennej pielęgnacji twarzy.

Pamiętajmy odpowiednia baza to podstawa pięknego i precyzyjnego makijażu.

Komentarze:

  1. ja nie używam bazy pod makijaż
    właśnie dla mnie jest zbędna, wystarczy krem i podkład, puder i wszystko się dobrze trzyma :)
    ale post przyznam,że bardzo przydatny

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę bazę z perełkami Guerlaina :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie będzie najlepsza baza druga chyba bo wygładzająca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na rozświetlającą bym się chętnie skusiła...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam bazę z Essence i nie widze potrzeby wydawania np 300 zl na baze od Guerlain ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. musi byc swietna bajecznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś miałam ochotę na bazę guerlain ale powstrzymał się ale czasami mnie jeszcze kusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. JA mam parę różnych wygłądzajace nawilżające matujące ... w sumie nigdy ich nie za wiele ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. hejka, czy ten kosmetyk od Guerlain wszedł na rynek niedawno? Pierwszy raz widzę to cudeńko
    Wpadnij na beziki z oszukaną Nutellą, niebawem wpis kosmetyczny DIY, coś ciekawego, nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze nie stosowałam bazy pod podkład.

    OdpowiedzUsuń
  12. Eve Milenna - Uwielbiam bazę pod paki ja dzięki niej makijaż jest trwalszy, siwerzy. Przyznam, że tego kosmetyku wygląda naprawdę świetnie i z opisu brzmi bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta baza wygląda bajecznie. Sama jednak nie używam bazy, bo większość dobrych produktów jest dość droga, a chyba nie mam aż takiej potrzebu jej stosowania. Mimo wszystko pewnie wcześniej czy później się skuszę :)
    www.kosmetyczna-podroz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetna notka

    http://iamemilias.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Heh... Baza i dla mnie do tej pory była zbędna, ale może rzeczywiście nieodpowiednio dobrałam produkt do swojej cery...

    OdpowiedzUsuń
  16. wszystko fajnie... ale raczej mało kto ma czas na to, żeby pół godziny czekać na wchłonięcie się kremu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja stosuję krem :) Moim ulubony jest ten firmy BeuatyLab - znasz tą firmę :) ?

    OdpowiedzUsuń



SZABLON BY: PANNA VEJJS